TREILER

Το παρόν Ιστολόγιο έχει σκοπό να περισώσει & να προβάλλει τη ρουμελιώτικη ιστοριολαογραφία -

Δευτέρα 18 Μαρτίου 2013

Ο αυτάρκης Δικαστριώτης

Μια  απάντηση στην οικονομική  κρίση
Τα έφτιαχνε όλα, δεν αγόραζε τίποτα...
(Απόδοση: Λεωνίδα Ιωάννου Καρφή)
 
Πριν από το 1960, στο Δίκαστρο, ο  Δ.Σ. (1912) ρώτησε τον Δ.Τ. (1916),  πότε πήρε, πότε αγόρασε, ορισμένα  από τα βασικά  βιοτικά είδη  και ο  Δ.Τ.  του απάντησε:
  
                            -Πότε πήρες ψωμί;  
                       -Ποτέ, έχω αλεύρι, ζυμώνει η γυναίκα μου.


                       -Πότε πήρες κρέας; 
                       - Ποτέ, σφάζω κότες, τις  φτιάχνω με τραχανά.

                       - Πότε πήρες λάδι;  
                       - Ποτέ, έχω γλίνα, σφάζω το γουρούνι.


                       -Πότε πήρες πετρέλαιο;
                       - Ποτέ,  ανάβω κλάρες και γλέπω.


                       -Πότε πήρες τυρί;
                       - Ποτέ, έχω γάλα απ’ τις γίδες και το πήζω.


                       -Πότε πήρες καφέ;
                       - Ποτέ, φτιάχνω  από ρεβίθι.


                       -Πότε πήρες ζάχαρη; 
                       -Ποτέ, βάνω μέλι, έχω μελίσσια.


                       -Πότε πήρες πιπέρι;
                       - Ποτέ, βάνω πιπεριές, απ’ τον  κήπο.

                       -Πότε πήρες οινόπνευμα;
                       -Ποτέ, κάνω εντριβή με τσίπουρο, έχω αμπέλι.

                       -Πότε πήρες ρούχα;
                       -Ποτέ, υφαίνει η γυναίκα μου, έχω αργαλειό.

                       -Πότε πήρες παπούτσια;
                       -Ποτέ, φτιάχνω γουρνοτσάρουχα.

                       -Πότε πήρες ράδιο;
                       -Ποτέ, ξέρω και τραγουδάω.  
Γουρνοτσάρουχα
Γίδα
Φούρνισμα
Ο  Δ.Τ., τότε,  τα έφτιανε, τα είχε  όλα  και  δεν έπαιρνε, δεν αγόραζε τίποτα  απ’ τα μαγαζιά. Ήταν αυτάρκης, ελεύθερος, νοικοκύρης, άρχοντας. Ήταν μακάριος και χαίρονταν και τραγουδούσε…  Σήμερα, ούτε θα λογάριαζε, ούτε και θα καταλάβαινε, τι είναι αυτά, που εμείς ζούμε, τα ονομάζουμε, αγορές,  δάνεια, χρέη, τράπεζες, περικοπές, οικονομική  κρίση… και μας πλήττουν βάναυσα. Θα ήταν και τώρα μακάριος, θα χαίρονταν,  θα τραγουδούσε…
                                                      Από το τετράδιο του Βασίλη  Ιωάννου Καρφή (1911)
                                                                                             παντοπώλη Δικάστρου

                            Επιμέλεια-Ανάρτηση: Τάκης Ευθυμίου

Δεν υπάρχουν σχόλια: