TREILER

Το παρόν Ιστολόγιο έχει σκοπό να περισώσει & να προβάλλει τη ρουμελιώτικη ιστοριολαογραφία -

Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2018

Καβαλάρης χωρίς σέλα



ΚΑΒΑΛΑΡΗΣ ΧΩΡΙΣ ΣΕΛΑ
[Του Γιάννη Αν. Σαντάρμη]

Γιώργος Ν. Γούλας  (φωτογραφία  1960),
στο Αρχάνι της Φθιώτιδας

Γιώργος Ν. Γούλας, από το Αρχάνι της Φθιώτιδας, ψηλός κι όμορφος άνδρας, καβάλα στο μαύρο αραβανίτικο άλογό του, το οποίο φορά πλουμιστή σέλα με ζυγκιά (αναβατήρες, σκαλοπάτες), που είναι στρωμένη με κεντημένο κροσσωτό κουβερτάκι (σελοσκούτι), χαϊμαλί (φυλακτό) στο λαιμό κρεμασμένο, χαλινάρια από λουρί και πολύχρωμα χαντρωτά επιμετώπια διακοσμήματα.
Για πού τάχα κίνησε, τότε, ο ασίκης;
(Για τον κάτω μαχαλά, όπου έμενε η αρραβωνιαστικιά του)

ΚΑΒΑΛΑΡΗΣ ΧΩΡΙΣ ΣΕΛΑ

                            Στη Βίτωλ’ είναι τ’ άτι μου, στην Τσούκα τ’ άρματά μου
                            και στον Αη - Γιώργη, πιο ψηλά, το τσιαμαντάνι μου έχω,
                            έχω και στ’ Αρχανοχωριό την αγαπητικιά μου,
                            καβαλικεύω ασέλωτα κι ίσια στ’ Αρχάνι τρέχω.

                            – Λεβέντη μ’, που ’ναι η σέλα σου, που ’ναι η αρματωσιά σου,
                            που ’ναι και το γελέκι σου το χρυσοκεντημένο;
                            – Τ’ αστόχησα, νια αρχόντισσα, γι’ αυτή την ομορφιά σου,
                            άκρη κόσμου για χάρη σου, χωρίς σέλα, παγαίνω!
                                                                                         Γιάννης Αν. Σαντάρμης

Γλωσσάρι
Αη – Γιώργης, Αρχανοχωριό, Βίτωλη, Τσούκα = χωριά της Φθιώτιδας, στη δυτική Όθρυ.
αστοχώ = λησμονώ, ξεχνώ.
τσιαμαντάνι, το = ανδρικό σταυρωτό γιλέκο, κεντημένο, με ψευτομάνικα ριγμένα στις πλάτες, πισωγέλεκο.

Επιμέλεια-Ανάρτηση: Τάκης Ευθυμίου

Δεν υπάρχουν σχόλια: