TREILER

Το παρόν Ιστολόγιο έχει σκοπό να περισώσει & να προβάλλει τη ρουμελιώτικη ιστοριολαογραφία -

Τετάρτη 17 Απριλίου 2019

Το φυτό "βάρβαρος"


ΑΓΡΑΦΙΩΤΙΚΗ ΧΛΩΡΙΔΑ
Ο μυρωδάτος "βάρβαρος" ένα σπάνιο και άγνωστο για πολλούς φυτό
(του Γιάννη Μάκκα)

Ένα σπάνιο μυρωδάτο άγριο φυτό, συγγενές προς το αγριομελισσόχορτο, το βασιλικό και κυρίως προς το καρυοφύλλι, είναι και ο βάρβαρος. Μικρούλης, στ' αγραφοχώρια, θυμάμαι το συναντούσα στην Τσιλίστα του Μάραθου Αγράφων, οικισμό δίπλα στη Βαρβαριάδα. Είχε μια έντονη βαριά αρωματική μυρωδιά. Το συζητούσα με συμπατριώτες και φίλους στην Αθήνα, αλλά δήλωναν άγνοια. Βέβαια, η αγραφιωτομάνα μου το θυμόταν καλά και πριν λίγα χρόνια, είδα να το αναφέρει, με το όνομα αυτό, σε ένα βιβλίο του, ο δάσκαλος της Κρέντης Χάρης Σακελλαρίου, ότι στο Δομοκό τη Μ. Πέμπτη μάζευαν βάρβαρο για να στολίσουν το καλαθάκι τους τη Μ. Παρασκευή, που έλεγαν τα κάλαντα. Μια εξαδέλφη μου, η Ελένη, που γνώριζε την επιθυμία μου και την ευχαριστώ, μου έστειλε από τη Χρύσου ματσάκι βάρβαρο, που είναι στο "φόρτε" του την άνοιξη. Η εξαδέλφη μου μου είπε ότι το φυτό αυτό το χρησιμοποιούσαν στις τροφές των γουρουνιών, όταν εμφάνιζαν ένα είδος βήχα!

Πηγή: https://www.facebook.com/ioannis.elatosmakkas
Επιμέλεια-Ανάρτηση: Τάκης Ευθυμίου

Δεν υπάρχουν σχόλια: