TREILER

Το παρόν Ιστολόγιο έχει σκοπό να περισώσει & να προβάλλει τη ρουμελιώτικη ιστοριολαογραφία -

Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2023

"Ο ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗΣ, Κλέφτικον Επεισόδιον"

ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΣΠΑΝΙΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ 1862

"Ο ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗΣ Κλέφτικον Επεισόδιον"

[Ioannis Elatos Makkas]

Συγγραφέας Κ.ΡΑΜΦΟΣ,σελ.106 σε χαρτί της εποχής "ριζόχαρτο". Την ίδια χρονιά εκδόθηκε και από τον Επαμεινώνδα Φραγκίστα, η βιογραφία του ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗ.

Ο Επαμεινώνδας Φραγκίστας ήταν γιος του Γιάννη Φραγκίστα πρωτοπαλίκαρου του ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗ, για το λόγο αυτό θεωρείται η πιο αυθεντική εξιστόρηση της ζωής και των ανδραγαθημάτων του εθνομάρτυρα ήρωα των ΑΓΡΑΦΩΝ..

Ο ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗΣ ήταν ο ήρωας των παιδικών μου χρόνων. Ο αγραφιωτοπαππούλης μου μου εξιστορούσε γιαυτόν και μου έδειχνε τοποθεσίες με το όνομά του. Παιδί του Δημοτικού διάβασα το πρώτο βιβλίο για τον Κατσαντώνη. Ήταν «Ο Κατσαντώνης και ο Αλή Πασάς» του Ευρυτάνα συγγραφέα λαϊκών μυθιστορημάτων του Προυσιώτη Γεωργίου Τσουκαλά. Αργότερα στην Αθήνα έγινα μανιώδης συλλέκτης σε οτιδήποτε αφορούσε τον ήρωά μας και απέκτησα μεγάλη συλλογή βιβλίων του(πάνω από (40), αφισών, χρωμολιθογραφιών κλπ (συλλογή μου).

Επιμέλεια-Ανάρτηση: Τάκης Ευθυμίου

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: