TREILER

Το παρόν Ιστολόγιο έχει σκοπό να περισώσει & να προβάλλει τη ρουμελιώτικη ιστοριολαογραφία -

Παρασκευή 9 Ιουλίου 2021

"Ο Αστραπόγιαννος και η Πεντάμορφη του Λόγγου"

ΕΥΡΥΤΑΝΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ ΛΑΪΚΑ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΑ

«Ο ΑΣΤΡΑΠΟΓΙΑΝΝΟΣ ΚΑΙ Η ΠΕΝΤΑΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΛΟΓΓΟΥ»1931,

Σελ 496, του Γεωργίου Τσουκαλά (1903-1974).

[Του Γιάννη Μάκκα]

(φωτο από βιβλίο Συλλογής μου)

 

Ο Γ. Τσουκαλάς γεννήθηκε στον Προυσό Ευρυτανίας.

Πανέμορφο πολύχρωμο λιθόγραφο εξώφυλλο, ήρθε στο νου μου το ηρωικό πολύ μεγάλο ποίημα του Αριστοτέλη Βαλαωρίτη, που παιδάκι, το απήγγειλα στο Δημοτικό Σχολείο :

-Λαμπέτη, εδείλιασα,...τα σωθικά μου

άσπλαχνο εθέρισε βόλι, πικρό.

Νεκρά στο σκάνδαλο τα δάχτυλά μου

βλέπεις, επάγωσαν... Δώσ΄ μου νερό...

...Τρέχουνε πίσω του ξαγριωμένοι

πενήντα Λιάπηδες τον κυνηγούν.

Ο ίσκιος έφευγε, πετά, διαβαίνει…

Η νύχτα επλάκωνε, λυσσομανούν.

... «Ξύπν’, Αστραπόγιαννε, γλυκοχαράζει.

Γιατί εκοιμήθηκες τόσο βαριά;

Ξύπνα, ο Λαμπέτης σου γλυκά σε κράζει

να ιδείς τα φράξα σου, τα κρύα νερά.  

...Ξύπν’, Αστραπόγιαννε, και κοίταξέ με,

φάγε μ’ εμένανε λίγο ψωμί,

φόρεσε τ’ άρματα, χαιρέτησέ με,

ξύπνα, ζωντάνεψε κι ήρθ’ η αυγή...

Πηγή: F/B Ioannis – Elatos Makkas

Επιμέλεια-Ανάρτηση: Τάκης Ευθυμίου

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: